Nemoci včel

Nemoci včel se šíří i kvůli rozmachu laiků. Včelaření se stává symbolem ekologického smýšlení, říká biolog

Včely v Česku zase hromadně hynou, píší média. Ale jaká je skutečná situace? Odpověď nyní nabízí nová zpráva o ztrátách včelstev podle monitorovacího systému COLOSS, který už šest let provozují vědci péčí Jiřího Danihlíka, mladého biochemika z Univerzity Palackého, a jeho kolegů. „Mám pocit, že včelaření se stává symbolem ekologického smýšlení střední generace,“ říká Danihlík.

Více si můžete přečíst ZDE

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/vcelam-pomaha-sad-i-nesekany-travnik-podle-biologa-se-vcelareni-se-stava-symbolem-ekologickeho-smysl.A190615_135302_ln_domov_ele

Multimediální pomůcka „Choroby včel“

Fakulta veterinárního lékařství a fakulta veterinární hygieny a ekologie Veterinární a farmaceutické univerzity  Brno připravila multimediální pomůcku „Choroby včel“, která je určena nejen pro studenty, ale je zdrojem základních informací o chorobách včel  pro praktické veterinární lékaře a širokou včelařskou  veřejnost.

Materiál se věnuje především chorobách a chorobných stavech včel, které se vyskytují v našich podmínkách. Zmiňuje se však  i o některých chorobách včel ovlivňujících světové včelařství nebo o těch chorobách,  u nichž existuje potenciální možnost výskytu i v našich podmínkách.

Multimediální pomůcky s odkazy na fotografie si můžete prohlédnout a prostudovat ZDE

Nabídka vyšetření moru včelího plodu

Společnost AGRO-LA spol s.r.o. se sídlem Jindřichův Hradec Jiráskovo náměstí 630/III, nabízí za velmi příznivou cenu vyšetření moru včelího plodu z měli, vosku a medu. Cena kultivačního vyšetření spor P. Larvae je 182,- Kč a standartní doba dodání výsledků je 21 dní. Vzorky se odebírají až z 25 včelstev na jednom stanovišti. Jedná se o levnější variantu, než nabízí SVS nebo VÚVč, přitom výsledky provádí akreditovaná laboratoř.

Za zdraví včel je odpovědný vždy včelař, který by měl sám mít zájem vědět v jakém zdravotním stavu jeho včely jsou. Toto onemocnění, pokud někdo propukne, zásadně ovlivňuje všechny včelaře v okolí. Nejdůležitější je vždy prevence a vědět, že tato nemoc nenapadá včel ze dne na den, ale rozvíjí se postupně až několik let.

Více o možnosti vyšetření si můžete přečíst ZDE

Zásady prevence nemocí včel

• Nekupovat včely bez veterinárního osvědčení
  • Nepoužívat staré haraburdí