rok 2016

Páteční včelařské posezení – listopad

Listopadové včelařské posezení proběhlo tentokrát za skromnější účasti, než setkání v říjnu, o to zajímavější byla však přednáška i následná debata. K činnosti včelaře v listopadu toho kromě léčení, očekávání dotace a studia odborné literatury nelze mnoho říci, proto bylo hlavní téma věnováno dezinfekci ve včelaření. Všem nám záleží na zdraví našich včel, bohužel někteří ze včelařů se tak nechovají. To dokládá i nepořádek ve včelíně či na včelnici. Každý živý tvor potřebuje přiměřené čisté a zdravé prostředí, aby sám byl zdravý a nebyl zdrojem nemocí pro ostatní. Nejen u včelařů, ale i u dalších chovatelů ostatních zvířat se najdou tací, kteří se o svá zvířata řádně nestarají a často je to na hraně týrání. Případy týrání koní, skotu, psů či koček relativně často nám přinášení různá média. U včel to bohužel není tak viditelné, ale právě zanedbání dezinfekce, čistoty úlů a pravidelné obměny včelího díla se právě projevuje následně rozvojem některých druhů nemocí včel.

Při přednášce jsme si připomněli hlavní metody dezinfekce, jejich účinky, bezpečnost práce a jednotlivé postupy u konkrétních včelařských předmětů. Zvláštní pozornost byla věnována parafinování, které jsme již několikrát v rámci našeho spolku společně realizovali. Účastníkům byly v závěru promítnuty fotografie a krátké video ze slavnostní ho uvedení do provozu našeho kotle na vyváření souší. Brzy se můžou těšit na krátkou informaci a fotografie z této akce i ostatní, kteří se nemohli účastnit.

Již nyní připravujeme předvánoční posezení, o jehož programu budete na našich stránkách včas informováni.

-MH-